dissabte, 15 d’agost del 2015

La última llamada



La última llamada és una novel·la de l'Empar Fernández, publicada per Versátil dins la seva col·lecció Misterio. El vaig comprar a Gijón per 17 €.

Julio Monteagudo malviu, mig borratxo a tot hora, mentre se sent culpable per no haver agafat el telèfon a la seva filla Noemí. Ella el va trucar una matinada i ell no li va agafar el telèfon, sense saber que no la veuria mai més. A partir d'aquell moment, el Julio fa de trobar la seva filla el leit motif de la seva existència fins arribar a prendre mesures desesperades, com contactar amb una medium. Mentre, la seva dona passa el dia amb tranquil·litzants i l'altra filla, la Yolanda, intenta posar una mica de seny a casa i ajudar el seu pare a trobar el camí per recuperar la pau.

Una gran novel·la negra, tot i que sense cadàver, escrita amb un estil impecable, totalment rodona. De les millors que he llegit darrerament. Feia temps que tenia l'Empar a la llista d'autors pendents i a la Semana Negra em vaig decidir. Fantàstic llibre. De seguida que vaig arribar a casa, vaig anar a buscar el primer llibre de la trilogia sobre la culpa, La mujer que no bajó del avión, del que faré la ressenya properament. Ara toca esperar el proper...